zaterdag 21 april 2012

Kralen

Ik was vandaag vergeten verhuisdozen aan het opruimen en kwam een ganse verzameling etnische kettingen tegen die ik kocht in Ghana, Marokko en Istanbul. Een tijdje geleden wou ik ze nog weggooien, maar goed dat ik dat niet gedaan heb, ik heb de kettingen uit elkaar gehaald en nu krijgen ze weer een nieuw doel binnenkort!

Hier vind je meer informatie over de 'beads' die in Ghana gemaakt worden: http://www.ghanacraft.com/bead-making.htm. Je hebt Powder Glasss Bead, Painted Glass Beads en Translucent Beads. Heel mooi gemaakt van gerycleerd glas en een echt handwerk!

 




4 opmerkingen:

  1. wat staan er weer een leuke dingen op je blog.
    Die kralen is toch echt een vondst! Nu lekker ermee aan de slag, of heb je andere plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je met 'weggooien' 'weggeven' bedoelt, want weggooien is altijd enorme zonde! Maar dat is mijn bescheiden mening ;-). Maar gelukkig heb je ze nog! Leuk hè, schatten vinden in vergeten hoekjes of dozen! Leuk idee trouwens om de kralen te hergebruiken. Zitten precies ook schoontjes tussen! Ben benieuwd wat je er mee zal maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heb je ze niet weggegooid.
    Ook leuk om te zien hoe ze gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om zo'n vergeten schat te vinden in je eigen spullen!

    BeantwoordenVerwijderen