maandag 5 augustus 2013

Leuke en handige babyspullen

We vonden deze week in de Kruidvat dit handige babytentje
We waren al een tijdje op zoek naar iets waar Viktor in kan slapen als we gaan kamperen in Frankrijk (een reisbed kan nogal groot uitvallen en we hebben een hoop mee te nemen dit jaar). Hierin kan hij fijn in de schaduw onder een boom een dutje doen zonder last  te hebben van wind, insecten of de zon. 
Het tentje is een 'gooitentje' en zit in een klein draagtasje, samen met een zelfopblaasbaar matrasje en onderdekentje. Het wordt verkocht als 'reisbed' en is een ideale oplossing voor korte dutjes bij het kamperen.
Zondag deden we de test op een familiebarbecue en hij sliep er heel goed in. Ook vandaag ging hij mee op bezoek bij een vriendin en sliep hij in zijn tentje onder een fruitboom. Stoer hé, nu al een reiziger.
Het tentje ( Travel-cot Baby Luxe) is van het merk Deryan en kost op dit moment 27 euro bij Kruidvat,
online kost het al snel 65 euro zag ik. Snel zijn dus als je er nog eentje wil, er zijn baby en peuterversies en het is ook leuk om gewoon in te 'spelen' in de tuin.
Ik heb het geluk enkele leuke kringwinkels in de buurt (Hasselt, Houthalen, Heusden-Zolder) te hebben en kom zelden buiten zonder iets te kopen. Zo kocht ik vandaag 2 leuke speeltjes (een leuk bijtje van Lego en een sleutelbos van Fisher Price) en een leuk speeldekentje voor Viktor. Speelgoed moet voor ons niet nieuw zijn, wel een voorwaarde is dat het niet te 'plastiekerig' is, liefst van hout  (of vintage Fisher Price) en zonder batterijen (beetje duurzaam dus).
Viktor heeft sinds vorige week nood aan afwisseling in speelgoed en kan er al een tijdje alleen mee bezig zijn in zijn park (box). Dat park hebben we dit weekend een beetje verlaagd, omdat hij door de kruip-en rolbewegingen en er wel eens zou kunnen 'uitspringen'. Ik vond ook nog 2 vintage tafellakentjes voor op het terrastafeltje.
De houten boog vond ik op een rommelmarkt voor 5 euro en is van Ikea, ook een heel leuk ding.

Zijn lievelingsspeelgoedjes momenteel in het park. Het park kochten we vorige zomer op een rommelmarkt, samen met de mooie houten mobiel van Ebulobo. Het gele kussentje maakte ik zelf, het schaap in de rechterhoek is van Esthex, het zwartwit voelboekje is van het mooie merk Wee Gallery, de bambi rammelaar is van Sebra, de rat, vos en uil  zijn van Ikea, de gele bij, sleutelbos, houten schaapje en plastieken stapelringen zijn vintage.
  Zijn favoriete rammelaars (van rechts naar links: zelfgemaakt kussentje met labels, gehaakt olifantje van Global Affairs, bambi van Sebra, gekleurde rammelaar)

  Het Activity Center is sinds vorige week ook een succes, de vos kregen we van haar, in de zwangerschap
Hopla, beentjes in de lucht!

13 opmerkingen:

  1. Leuke dingen allemaal! Wij hadden hetzelfde tentje voor Lou om in te slapen op strand en vonden het ook super handig! Knap ventje is ie al!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Ik vraag me af of dat tentje voor ons nog iets zou zijn. Dit jaar slaan we onze kampeervakantie over, maar volgend jaar trekken we er zeker weer op uit met z'n allen.
    En speelgoed, hmm, ik moet toch ook nog eens wat kringwinkels afschuimen. Ik deed het meeste weg, en begin te merken dat hij er nood aan begint te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh Tine, ge brengt mij eeeeecht op ideeën! Die bambirammelaar, die mobiel! Ge valt op exact dezelfde 'beestjes' als ik ;) Ik ga hier nog veel inspiratie komen halen, hihi!

    Dat tentje ziet er trouwens echt wel superhandig uit... Maar die van ons gaat al 7-8 maanden zijn tegen volgende zomer, zou'k dan beter eens kijken voor de peuterversie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook zo'n tentje en hebben daar al veel geniet van gehad op vakantie. Vorig jaar was ons zoontje twee maanden oud toen we er mee op reis gingen en toen heeft hij daar veel in geslapen.
    Dit jaar hebben we het tentje nog eens meegenomen. Hij was dan 14 maanden en vond het heel plezant om in de tent te mogen spelen (al was hij soms wat té wild en vloog de tent alle kanten op ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede tip van het tentje, ik ga deze middag rap de stad in denk ik! :-) De Ikea-boog was hier een enorme topper en de Fisher Price-activity, daar wordt nu met 15 maanden nog steeds mee gespeeld! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die mexicaanse rammelaar heeft mn dochtertje weggegooid :-)
    waar zou ik een nieuwe kn kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://lvly.nl/product/mexicaanse-rammelaar-dubbel/

      Verwijderen
    2. http://www.timeless-wonen.nl/a-25324860/kadootjes/mexicaanse-rammelaar/

      Verwijderen
  7. Hoi Tiene

    Een tip. Ik heb het boek 'Wandelen met Flora' van Nick Meynen bijna uit (nog 5 blz.). Zij gingen trekken met hun baby.
    Ik las het boek zowat in één ruk uit.
    Wij hebben ook zo een tentje had voor tijdens onze fietsvakantie, maar jammer genoeg weinig gebruikt. Ik heb het ondertussen verkocht.

    Groetjes

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke spulletjes die je hebt! Ik kom ook zelden uit de Kringwinkel zonder iets te kopen, vorige week heb ik er nog de Fisher Price telefoon gevonden van 1961 voor 1 euro. En wij hebben ook dat Activity Center, heel leuke spulletjes. Dat tentje is trouwens ook een echte aanrader, hebben wij vorig jaar ook gebruikt op vakantie! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke speeltjes heb je toch! Het tentje hebben wij ook en het is een groot succes :) Alleen wel voor 70 euro gekocht in een babywinkel, oei... Maar we hadden een cadeaubon en dan ga je zo'n winkel binnen (anders niet, ik vind ze vre-se-lijk!) hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OH, dat tentje! Wij kochten meteen de peuterversie en beide dames hebben er in geslapen, in de tuin, op het strand maar ook als campingbedje in de tent of waar dan ook op visite. Hoop dat jullie er net zoveel plezier van hebben als wij hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen