zaterdag 9 augustus 2014

Babyhoekjes

Een tijdje geleden kregen we een oud retro kastje van een vriendin, het stond nog in het huis dat ze kocht. Mijn lief gaf het nu een nieuw kleurke en ik plakte wat plastiekfolie in de lades. De witte verf was een overschotje van onze deuren boven en de groene kleur kregen we ooit eens gratis in de verfwinkel.
Voila, een schattig kastje voor het babymeisje, supersnel klaar en heeft ons niks gekost.
Er is nog tweede geen kinderkamer in ons huis, baby zal bij ons op de kamer liggen, maar hier en daar ontstaan er zo toch al babyhoekjes...er moet toch 'genest' kunnen worden nietwaar?

dat mandje is zo schattig, maar zal vermoedelijk vooral voor de 'sier' zijn..



een voedingskussen: onmisbaar om te slapen tijdens de zwangerschap!




het vintage bedje, waar Viktor geen seconde heeft ingelegen, maar ik kan het nog niet wegdoen.

Ondertussen is Viktor 16 maanden oud en ik 30 weken zwanger. Een fijne maar vermoeiende leeftijd. Sinds kort heeft hij het door als hij moet gaan slapen s' avonds , dan komt die ineens extra lief doen en knuffelen bij mij. Ik las op de App van Oei ik groei! dat dat bij de ' 72 weken sprong' hoort, dat overdreven lief en overdreven ondeugend doen :) Zo kan hij het slapen gaan toch weer een paar minuten uitstellen, slim van hem!

De zwangerschap gaat ' goed', eigenlijk hetzelfde verhaal als vorige keer op 30 weken, inclusief de nestdrang, koopdrang (meisjeskleren), bekkeninstabiliteit en bloedarmoede. Al heb ik het gevoel dat ik sinds gisteren precies iets meer energie heb, ik pak nu wat supplementen bij dus hopelijk herstelt het dan weer wat. Het voelt allemaal heel gelijkaardig als vorige keer, de actieve baby, de bewegingen, de goestingskes (chocoladecornflakes, fruit, dadels, ..), moeilijker slapen s' nachts, to-do lijstjes maken voor alles...
Volgende week heb ik een 3de en laatste echo bij de gynaecoloog en dan hoef ik er niet meer naar toe, enkel nog checkups bij vroedvrouwen, veel fijner!

 

profiteren!
spelen, spelen, spelen

26 opmerkingen:

  1. Lief zo een knuffelman! Leuk dat kastje ... Nog even volhouden en dan dubbel genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je dat bedje ooit wil wegdoen, ben ik kandidaat! :p
    En het blijft zo leuk om te lezen over zwangerschappen, baby's en vooral het vroedvrouwen-gebeuren er rond! Komt veel te weinig onder de aandacht!
    Geniet van de actieve baby in de buik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik ook, vaak gaat het over angst, pijn enz en de medische hulp die dan nodig is om gewoon een baby op te wereld te zetten..

      Verwijderen
  3. Zo leuk om mee te lezen...
    Ik had de binnenkant van je lades wel eens willen zien...
    Waar kocht je die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik grbuikte deze plakfolie http://www.plakfoliewebshop.nl/zoek-op-merk/lola-plakfolie/plakfolie-lola-pebbles-saffron.html ik kreeg dit cado op een blogmeeting

      Verwijderen
  4. Héél erg mooi. Tof weggegeven van je vriendin. Heeft ze geen spijt nu ze ziet wat jullie er mee gedaan hebben? Ik was stiekem ook wel benieuwd naar de folie binnenin... :-) Heel veel succes nog met je zwangerschap !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vond het mooi geworden inderdaad, de folie was gele witte bollen plakfolie van lola, gekregen op een blogmeeting

      Verwijderen
  5. Mooi kastje. Ik heb totaal geen oog voor zo'n dingen, doeme :)
    Voor de onschuldige ik een vraagje, heeft je wederhelft eerst alles netjes afgeschuurd? zo ja, met de hand of met een machientje?
    Jess

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wij hadden ook een mandje, waar mijn vader een onderstelletje voor maakte zodat het naast ons bed stond, op dezelfde hoogte. Alice heeft er veel in geslapen. Eerst ook veel bij mij in bed, maar dan sliep ik zo slecht dat ik toch altijd probeerde haar in haar mandje te leggen, dat was bijna bij mij in bed hé..
    En leuk, die kleine babyhoekjes, hou ik van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent even ver zwanger als mijn schoonzusje en ook zij geniet van haar zwangerschap,haar kinderen genieten mee samen met de papa om af te tellen naar de komst van hun broertje of zusje.Super mooi kastje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's !!! Hier staat ook nog zo'n kastje te wachten.... ik kreeg trouwens net dezelfde folie op de blogmeeting ... jammer dat ik je toen niet 'kende' ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk hoe een oud kast zo mooi nieuw terug wordt, ik zou persoonlijk ook wel de pootjes mee wit verven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die foto's zijn zo schattig zeg!
    Geniet nog van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volg je blog al een tijdje, steeds inspirerend en tegelijk herkenbaar. Ben zelf vrvr met zoon van 16 mnd en gelijklopende interesses. Nog veel succes met je zwangerschap. Indien er bij ons een tweede ukkie komt kan ik dan je prachtige bedje huren? Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die kastjes en wat leuk dat hij komt knuffelen bij Jules duurde dat even, maar nu doet hij niet liever :) Vooral als hij moet gaan slapen of Jeanne bij mij zit :)
    hihi
    x
    www.mamajulesjeanne.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tine, ik heb van jou een beetje het virus overgekregen om oude/tweedehandsmeubels te pimpen. Wij gaan binnenkort verhuizen en heb al een hele mooie kast gekocht om in ons huisje te zetten, maar het is in zo'n lelijke beige kleur en in een fel kleurtje zou het echt geweldig zijn. Maar welke verf gebruiken jullie om meubels te schilderen? En is dat niet vrij duur?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey margot, de kast goed schuren, ontvetten , eventueel primen en dan twee lagen verf, je kan dure veff kopen in een speciaalzaak of gewoon in de doe het zelf zaak levis verf ofzo, op waterbasis is de beste, droogt heel snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kwam je blog tegen via Mona's blog en ik dacht: even zien wie dat is!
    30 weken zwanger, zalig! Dat is al dicht bij de geboorte en toch nog niet zo dicht dat je stress krijgt voor de bevalling hihi ;) En wat zijn jullie goed in inrichten en leuke dingen bijeen zoeken/maken! Ik wou dat dat hier ook zo ging hah!

    http://mamzella.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een zalige inrichting precies, daar bij jullie! Mijn ideaalbeeld, maar eerst een nieuw huisje bouwen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och kijk dat Vikske hier, zo mini!!

    BeantwoordenVerwijderen