vrijdag 8 mei 2015

Babyjasje voor een nieuw nichtje

Deze jasjes maakte ik begin dit jaar en had ik nog te bloggen: babyjasjes uit 'Zo Geknipt!'
Al ettelijke malen geblogd door anderen, maar voor mij was het toch een beetje een uitdaging met mijn beperkte ervaring in kleding naaien. Het tweede ging al wat sneller dan het eerste natuurlijk. Het blijft een ideaal beginnersprojectje voor een zaterdagnamiddag. Hier en daar nog wat beginnersfoutjes maar ik ben toch blij met de cadeautjes.

Het meisjesjasje is voor baby Lucy, een nieuw lief nichtje van Stella en Viktor dat werd geboren op 5 mei. Ik vergrootte dit jasje enkele centimeters zodat het meer een 'peuterjasje' werd. Het groene jasje is voor een babyvriendje, Felix die in geboren werd eind 2014 en nog een cadeautje te goed had. Tulpenstof dat kan toch voor een babyjongen? De voering maakte ik van nicky velours. De jasjes kunnen gebruikt worden om naar de creche/onthaalmoeder te gaan. Lekker ruim en handig in de auto.
 een meisjesjasje met okergeel en muntgroen
  fluwelen paspel en gele Kamsnaps
Patroon: Babyjasje uit 'Zo Geknipt!'
Groene stof: Soft Cactus bij Sjiekebiele
Boompjesstof: Veritas (Maaike Boot)
Nicky Velours: Nostex
Paspelband: Veritas
Kamsnaps: Eurotex

Nog wat fotootjes van Lucy en het mooie geboortekaartje en doopsuiker dat haar mama zelf ontwierp en in elkaar stak. Een zelfgemaakte stoffen zakje met magneten puzzelstukjes (Tangram puzzel) en kaartjes met voorbeeldfiguurtjes. Leuk voor op de koelkast! Het geboortekaartje en de suikerbonen passen er perfect bij.
Ze maakte ook de kaartjes voor Viktor en Stella. 


 
 
uren spelplezier met deze Tangram

18 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie jasjes! En tulpen, dat kan zeker voor een jongen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geboortekaartje en zakjes!

    En de jasjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe vaker ik die jasjes zie, hoe vaker ik denk dat het misschien toch nog een leuk projectje is. Ze zien er erg leuk uit!! Wie weet waag ik me er binnenkort toch nog aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt! Tangram, da's nostalgie voor mij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, prachtige jasjes! En super mooi kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een mooi geboorteaankondiging! Ik ben klaar met kids maar zou er haast voor beginnen ;) De jasjes zijn zeer mooi en bloemen kunnen zeker voor jongens. Mijn vijfjarige zoon zou het zo aandoen als het zou passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke jasjes! Kan prima voor jongens, vind ik. En <3 de kleurencombi van het meisjesjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O. Wat vind ik dit prachtig allemaal. Zo een schone jasjes, kaartje, baby, ... Smelt, smelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou van die suikerbonenkleurtjes! En van jouw jasjes, dat ook. Chapeau! Na vijf jaar naaiervaring waagde ik mij er enkele maanden geleden eindelijk ook aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles helemaal mooi.
    Om vrolijk van te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hele mooie jasjes en ook super mooie doopsuikers!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Doet mij eraan denken dat ik bij kindje één (inmiddels 2 jaar) van plan was zo'n jasje te maken maar dat is er nooit van gekomen. Herkansing zit eraan te komen, dus ik wil het er nog eens op wagen. De kaartjes en boontjes etcetera zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap werk, vooral fan van de meisjesversie! En die suikerbonen, wat een super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi! Waar heb je de magneetvellen gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zijn de tangram-puzzelstukjes zelf geknipt uit magneetvellen?

    BeantwoordenVerwijderen