maandag 15 mei 2017

Lucy Jurk

Ik ontdekt een leuk blog, Oekeboeleke, van een tweelingmama van twee mooie meisjes. 
Op Instagram kondigde Iris aan een patroon uit te brengen voor een mooi hemdjurkje, gratis en voor niks! Een jurkje met kraag, knopen en plooirokje.

Het kleedje heet Lucyjurk en je kan het nu van haar blog downloaden in maat 80, 86 en 92. Stella draagt van kleedjes maat 92 nu maar aan de hand van haar smalle borstomtrek van 48 cm besloot ik toch een maat 80 te maken en een klein beetje te verlengen. Dit bleek perfect te zijn. Ik hou van jurkjes die net op maat vallen en naai eigenlijk nooit op de 'groei'.

Voor mijn jurkje gebruikt ik een 'teststofje', aangezien ik niet veel ervaring heb met hemdjes maken. De tutorial is heel duidelijk met foto's uitgelegd en toch slaagde ik er in al bij foto 1 wat fouten te maken met het beleg. Met wat gefoefel kwam dit nog enigzins in orde. De stof kreeg ik van mijn mama, het waren gordijntjes van de wasplaats ;) 

Op Instagram kan je #Lucyjurk bekijken voor de mooie jurkjes die anderen maakte.

  
 


  

 

Bedankt Iris voor het leuke patroontje!

9 opmerkingen:

  1. Oh god, hoe mooi!!! Ik wou dat ik mijn bijna 6-jarige er nog in kon proppen! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi mooi mooi! Ik vind dat stofje geweldig. Lekker zomers en retro. Ik krijg boenk zin om aan het naaien te gaan voor mijn kleintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo tof! Ik ga snel eens kijken of Emma er nog in zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik wel..knip bovenlijfkz in 92 eens uit dan ziet ge direct of het ok is

      Verwijderen
  4. Mooi gemaakt! Dat stofje is echt geweldig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig jurkje! Die ruitjes zijn zo in terug... wondermooi. Toffe blog trouwens, hier kom ik nog terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen