zondag 4 juni 2017

Zomers naaiwerk

Ondanks de warme temperaturen werd er toch wat genaaid aan zomerse outfits. 
Stella kreeg een roze Tic Tac Toe dress, een Tinny in Vichyruitjes , een Blush blousje en twee rimpelrokjes. Viktor kreeg een Billie erbij met beertjes.

Ik maakte eerder een blauwe Tic Tac Toe dress, een heel fijn patroon met zakjes. Ik gebruikte een zilveren paspel en een roze Soft Cactus met veertjes deze keer.
  
 
Stella heeft al een roodwitte Lucyjurk, deze keer nam ik blauwwitte Vichyruitjes voor een simpele Tinny. Hoe eenvoudiger hoe mooier het resultaat bij dit patroon.


Ik wou al lang het Blush bloesje met kraag maken uit Homemade mini couture. De maat begint bij 3 jaar dus liet ik de naadwaarde weg en het pas perfect. Het stofje is van Daswoodstudio (bij Bellelien gekocht en nog steeds verkrijgbaar). Het is een heel fijn luchtig bloesje en leuk met het zwierig tetrarokje eronder.

Ik maakte met restjes twee simpele rimpelrokjes, ik zet gewoon een recht stukje gerimpelde stof tegen een glitterelastiek (Veritas). Ik stik wel de goede kant van de rok tegen de goede kant van de elastiek zodat je het stiksel niet ziet achteraf. Ideaal rokje voor een 30 maander.
 Billie is altijd fijn, ik gebruikte een stofje van Eeflillemor dat ik vorig jaar won bij Bambiblauw. Ik knipte per ongeluk de raglanmouwen in plaats van gewone mouwen maar mijn overlock kon de mouwen er nog enigzins normaal in krijgen :)

8 opmerkingen: