vrijdag 22 maart 2013

Baby's eerste outfit

Oh wat leuk zo rommelen in de babykast en dan een 'eerste outfit' uitzoeken...Ik heb een heleboel kleertjes verzameld de laatste maanden, misschien kan hij het niet eens allemaal aandoen (als het een grote baby gaat zijn) maar dat is niet erg, de voorpret was ook al tof. Al zeggen veel mensen dat ge in het begin nooit genoeg kleren hebt. Er zitten ook heel wat ook gekregen/ geruilde kleren tussen en tweedehands/zelfgemaakte dingen dus het maakt ook niet zo veel uit als er een deel ongebruikt blijft.

Wat weer gaan we nu krijgen begin april? hittegolf of sneeuw?
En gaat de baby rond de 3 kg zijn of misschien eerder 4 kg, korte beentjes? lange benen? Ik ben voorzien op lente, zomer én winteroutfits :)

Wat is jullie favoriet? Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste foto, een gestreepte body (jep strepenverslaving alom) met een katoenen muntgroen kruippakje (er vanuit gegaan dat het dan ook echt lente weer is). Nu, de eerste week sluiten we ons hier zowiezo wel op..

pakje Imps&Elfs, mini mutsje Petit Bateau
 
Mutsje zelfgemaakt, sponsen broekje en zokjes
 
auto broekje en deken BaBa Babywear, mutsje zelfgemaakt
 
Gestreept broekje kringloopwinkel
 
Fruitig outfitje, body van deze lieve dame gekregen, mutsje Kidscase
perenbroekje van BaBa
 
Kleurig outfitje, voor als hij een dikke poep heeft en de zon schijnt!, Vosje is van
WatANDERS, 'n winkel die ik graag eens in het echt wil bezoeken.
  
Broekje Imps&Elfs voor als hij lange benen heeft, katoenen dekentje H&M
 
Hema vossen body en bijpassende muts, leren slofkes van Etsy.
Bavetje van Bakker made with love, tuingerief-truitje van 4funky flavours
 
Tractor body van Zeeman
 
bruine  leren slofkes van Etsy.
 
Lente outfit, we krijgen misschien een hittegolf wie weet?
ini mini-broekje gemaakt door Hella
  
Gevangenisplunje?
 
Echte jongens outfit! rood en blauw!
Verzamelwoede, vlagjes en muts zelfgemaakt,  leren slofkes van Etsy.
Bavetje van Bakker made with love, deken vintage
 
Ik heb een duidelijke voorkeur voor rood en blauw, de kleuren die ook terugkomen in het geboortekaartje. Stel dat de echo zich toch vergiste en het 'n meisje blijkt te zijn, zal het een zeer stoere dame zijn:) Allicht niet zo erg als een jongen volledige roze outfits te moeten aandoen.

33 opmerkingen:

  1. Hier ook een baby (van 7 maanden al) en een voorkeur voor rood en blauw. Ik herken zowat de helft van je kleertjes uit de kleerkast van mijn zoontje <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ojee, hier krijg ik stress van ;-) Ik ben voor volgende week uitgerekend en heb niet half zoveel outfits klaar liggen... Wil eerst ons kleine wondertje leren kennen, denk ik!
    Persoonlijk vind ik de 2e foto de leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat hoeft toch ook niet!! je kan gewoon de kleertjes wassen en weer aandoen he, ik overdrijf gewoon!

      Verwijderen
  3. Hahaha, ik dacht die is mooi en die ook en die en die en die…

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo... Wat een mooie en kleurrijke outfits! Dat kereltje gaat knallen op de foto's én zo hoort het ook! ;o) Toen mijn kleine man ter wereld kwam, had ik ook heel wat kleertjes mee. Maar door omstandigheden moesten we wat langer in het moederhuis blijven. Dan maar de oma's op pad gestuurd voor extra wasjes én kleertjes! En geloof me, dat vond geen van beiden erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die fruitige outfit heel leuk...
    En de rest eigenlijk ook ;-)
    Misschien kan papa op het moment zelf kiezen?

    Lies K

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn stuk voor stuk superleuke kleertjes. Hopelijk kan je hem alles gewoon lekker eens aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dit is dan nog niet alles, nog heel wat bloeskes in de kast.

      Verwijderen
  7. Wat een reusachtige collectie! Hopelijk kan hij ze allemaal ten minste 1 keer aandoen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Puur praktisch zou ik gaan voor zeker iets met lange mouwen. Hoe warm het buiten ook zou zijn, de eerste 24 uur hebben ze het toch vaak moeilijk om hun temperatuur op peil te houden hoe dun of
    dik ze ook zijn. Ze komen uit een zwembadje van 37° he, ze moeten dan eventjes adapteren :).
    Dat was de vroedvrouwtalk :). De leukste outfit vind ik nummer 2! (maar daar zou ik misschien toch nog een extra truitje bij voorzien)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk ben ook vroedvrouw. Ja extra truitjes liggen in de kast hoor! En ik ga normaal thuisbevallen en de chauffage staat hier dan extra op en baby bij in bed en zo veel mogelijk op mij leggen dus mijn lichaamstemperatuur! Heb al een bevallingsbadje klaarstaan :)

      Verwijderen
    2. Oei, dat had ik dan misschien ergens moeten lezen. Dan komt het misschien wat betweterig over, sorry :). Inderdaad, dan zal hij het wel warm genoeg hebben! Succes met de bevalling :).

      Verwijderen
    3. Merci, blijft spannend, voor de eerste keer bevallen als ge er eigenlijk te veel van afweet...

      Verwijderen
  9. wat een super schattige setjes heb je bij elkaar verzameld.

    vergeet niet dan een pas geboren baby nog niet goed zijn lichaamstempratuur op tempratuur kan houden en dan misschien alleen een rompertje met daarover een broekje te koud kan zijn. Ookal is het misschien wel lekker weer als hij geboren word.

    liefs
    samantha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat warmhouden komt goed, baby op mij leggen :). En truitjes genoeg indien nodig

      Verwijderen
  10. Ik ben ook fan van blauw en rood! Maar hier voor een meisje, dus dat kan zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het pakje met het leeuwentruitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik leef al helemaal met je mee! Je keuze voor rood, wit en blauw kan ik alleen maar toejuichen. Ik wens je een vlotte bevalling en geniet maar heel erg als het zover is (en natuurlijk nu ook nog!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het katoenen muntgroen pakje! (Dus we mogen kiezen wat 'm aanheeft als we op bezoek komen?) :D Of het appelpakje met bruine sloefkes en keitof mutske dat ik vandaag al in het 'écht' gezien heb. Maar als hij iets anders aan heeft, hoop ik dat ik ook een knuffeltje mag geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een knuffel wil hij heel graag, een die zo lang kan meegaan, en op het einde helemaal verwassen is..

      Verwijderen
  14. én één van je vele knuffeldekentjes natuurlijk. Dat was ik nog vergeten, maar die stapel staat er (nog) niet bij. Als er ééntje zich welkom mag voelen, weet ik wel waar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het muntgroene pakje ook mooiste, ik kreeg tips dat kruippakjes het handigste zijn, ipv broek, zokken apart laar die kruippakjes hebben vaak zo pastelkleuren, niet men ding... Behalve dan die gevangenisstreepjes he.

      Verwijderen
  15. Moeilijke keuze, ze zijn allemaal zo leuk. Gelukkig maken ze in het begin (en waarschijnlijk later ook wel, maar daar ben ikzelf nog niet aan toe) veel vuil :-). Een andere oplossing kan ook zijn gewoon genoeg baby's krijgen om alle kleertjes aangedaan te krijgen. Nu bij mij zou ik dan waarschijnlijk voor de volgende ook weer teveel dingen bijgekocht hebben zodat het helemaal teveel wordt om aangedaan te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een collectie, mooi! Hier een dochter die eraan komt binnen 3 weken. We hebben al een zoon, dus ik mocht me (weer) een beetje laten gaan bij het aanleggen van de eerste kleerkast. Wat ik vooral handig vond/vind voor de allereerste dagen met een kleine pasgeborene waren overslaghemdjes of pakjes die helemaal open kunnen en dus niet over het hoofdje moeten getrokken worden. Leuk voor de baby en ook gemakkelijker voor de papa's meestal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allemaal prachtig.
    Maar puur praktisch zou ik voor het overslagbody'ke gaan. Kleren die ik over het hoofdje moest trekken vond ik helemaal in het begin maar niks... Ze zijn nog zo klein en breekbaar precies hè. Ik ben natuurlijk ook niet zo handig van nature.
    En hij gaat zoooo mooi zijn met gelijk wat ie aan heeft :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das waar maar de baby handigheid heb ik al, al veel op de wereld gezet en al 100den vastgehad!

      Verwijderen
  18. zalig!! Onmogelijk te kiezen!! Hij zal er alleszins superknap uitzien!
    Hier nog heeeeeeeeeel veel tijd om zoveel moois bij elkaar te rapen! Vind het toch niet gemakkelijk want welk weer voorspellen ze voor augustus...
    Ik hou wel echt van pakjes in één stuk! Zelfs voor een meisje ;-)
    veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel geluk! Ja jumpsuits vind ik ook tof, als het maar niet van die typische babypastel kleur pakjes zijn... Hou wel van felle kleurzn

      Verwijderen
  19. Wat een prachtige outfits! Echt leuk gevonden. Je baby'tje gaat in elke outfit prachtig zijn :-). Vooral in de appeltjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nadine Vanstapel24 maart 2013 om 14:33

    Oh Tine, zo leuke outfitjes!! Je baby'tje gaat schitteren van bij z'n geboorte!
    Ik duim alvast voor 'n vlotte bevalling! Veel succes, Tine! Maar ik ben er zeker van dat jij dat supergoed gaat doen! Ik kijk al uit naar de foto's van je kleine schatje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Grappig, ik zie hier de helft van Kamiels' kleerkast passeren, het is echt tijd dat je mannetje komt hé :-)?

    E.

    BeantwoordenVerwijderen