maandag 14 april 2014

Babynieuws!

Goed nieuws!
Half oktober zijn we met vier in plaats van met drie, Viktor wordt grote broer! 
Wat wel een beetje grappig is want hij is zelf nog zo een klein manneke.

Ik zit in de 14de zwangerschapsweek en heb net zoals in de vorige zwangerschap enorm vermoeiende weken achter de rug. Bevallen, daar ben ik wel goed in, maar zwanger zijn is niet zo aan me besteed :)
Niet dat ik het niet fijn vind maar de bekkenpijn van vorige keer is al weer volop terug (is eigenlijk niet meer echt weggegaan tussenin), de slapheid, duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid ook...Ik begin de werkweek steeds met volle moed maar tegen woensdag wordt ik zo moe dat slapen mijn enige optie lijkt. 

Het is natuurlijk ook heel anders met een dreumes van een jaar erbij, ik sta minder stil bij de zwangerschap, en het gaat ook veel sneller dan vorige keer. Viktor heeft ook moeilijke dagen nu met veel verlatingsangst als ik hem afzet bij de onthaalmoeder of gewoon al naar een andere kamer ga, gelukkig begint hij sinds enkele nachten weer wat beter te slapen. Hij voelt dat er iets gaat veranderen denk ik. 
Hij heeft ook voedselallergie (ondanks dat hij nog borstvoeding krijgt), hij heeft sinds kort uitslag, wat volgens mij door bepaalde voedingsstoffen komt, misschien maakt dat hem ook ongelukkig soms? Straks toch maar eens langs de homeopaat ermee...

Binnenkort weer zo een kleine boeleke in huis!




  

52 opmerkingen:

  1. Geweldig!
    En zo kort op elkaar was bij ons een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke proficiat!
    Hier is het voor begin oktober.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat!! De éne zwangerschap is de andere niet , ik had zelf 4 verschillende. Veel moed en op tijd rust toegewenst...succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, gefeliciteerd!!! aan de ene kant misschien ook wel lekker dat het wat vlugger gaat :) Vond ik in ieder geval wel hihi, maar aan het einde ging het me weer wat te snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat leuk!! zo ver is brussel nu ook weer niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O Tiene, heerlijk!! Gefeliciteerd! Ook aan mij was het zwanger zijn nooit zo besteed maar zo'n mini baby-tje... Dan lijkt Victor wel groot hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat hoor!!
    En die misselijkheid en vermoeidheid wordt de volgende weken ongetwijfeld beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat! Leuke foto ook, met die veiligheidsspelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dikke proficiat! Luister naar je lijf en probeer er toch van te genieten, het gaat snel zo ver zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh fantastisch! Proficiat, zolang alles maar goed gaat met het boeleke is toch het belangrijkste! Probeer er toch van te genieten en hopelijk zijn de kwaaltjes snel verdwenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat! Ik kijk al uit naar de komende leuke spulletjes, vooral als het een meisje zou worden hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dikke proficiat ! En superfijn uitgebeeld met die veiligheidsspelden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joepie, zo leuk! Proficiat! Hopelijk voel je je snel wat beter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk! Op één of andere manier vermoedde ik iets :) ik heb een zwangerschapssensor denk ik :D
    Dikke proficiat trouwens! En voor je het weet is dat tweede spruitje er, want het gaat allemaal écht veel sneller bij een tweede!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dikke proficiat, hier zo te zien een weekje minder lang zwanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd en sterkte met je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. proficiat ! geniet ervan en nog maar 25 weken of zo te gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow! Gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws :) Ik wens je een heel fijne zwangerschap toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke proficiat!! Bij mij ging het bevallen alle drie ook heel gemakkelijk en waren de zwangerschappen ook zwaar: bekkeninstabiliteit, tijdens de tweede zwangerschap hierdoor zelfs in een rolstoel beland de laatste maanden. Maar die beloning dat ge dan krijgt, dat maakt het allemaal waard! Mijn derde zwangerschap was trouwens beter dan mijn tweede, dus dat schept hoop ;-)
    Hopelijk kan je er vlug van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En wat een originele foto met die toespelden, kei tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hieperdepiep hoera! op tijd rusten hé... en die verlatingsangst is weer een fase ;) typisch voor deze leeftijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Proficiat! Zo leuk nieuws... niet helemaal onverwachts ;-)
    Zwanger zijn is ook mijn ding niet. Fysiek best pittig, maar mentaal toch genietbaar...
    Hier binnenkort ook babynieuws. Over een klein, nieuw boeleke in huis. Nog een paar dagen te gaan.

    Lies K

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super zeg! Twee snel na elkaar is heavy, maar oh zo leuk! Hopelijk komen ze evengoed overeen als de onze hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat!!! Raar, maar ik had al zo'n vermoeden toen ik je vorige blogposts las.
    Die misselijkheid, moeheid en bekkenpijn zijn zo herkenbaar. Laat je toch maar goed verzorgen, want ik heb nu nog steeds last van die bekkeninstabiliteit. En verder, gewoon blij zijn dat alles zo vlot gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai Tine, geweldig! Dikke dikke proficiat! En klinkt cliché maar geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooh, proficiat! Ik hoop dat alle kwaaltjes snel achter de rug mogen zijn, hoewel die bekkenpijn waarschijnlijk wel tot het einde zal blijven. Ik geniet met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat!!! ben heel blij voor je! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Proficiat !! Ik ga samen met je uitkijken en aftellen ;-) Hier voor nr 3 ...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. proficiat! Superfoto, met de veiligheidsspelden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Proficiat! Geniet er met volle teugen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. PROFICIAT!!!! Ik volg je blog al een lange tijd. Nu ook wij een kleintje verwachten ben ik dubbel zo blij dat ik ooit je blog mocht ontdekken! Zo ligt er bv al een manduca te wachten op ons babytje dat als alles goed gaat begin september geboren zal worden. Bij deze een lieve dankjewel voor al je fijne blogposts!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd!!! En oh, wat schattig van die kleine uk-foto's. Da's hier toch al weer ruim een half jaar geleden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd! Superfijn nieuws! En ben nu al benieuwd naar dé naam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Let - mamamoois18 april 2014 om 01:02

    Wat een blij nieuws! Proficiat hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Supernieuws!
    Dikke proficiat, ik wens je veel energie toe tijdens je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen