zaterdag 19 april 2014

Pasen


Een fijn Paasweekend gewenst voor jullie!
Vorig jaar op Paaszondag kregen we een baby, benieuwd wat de Paashaas dit jaar brengt....dat gaat hij toch niet kunnen evenaren :)

Dit kleine mutsje haakte ik zodat het paasei niet te koud heeft met deze temperaturen, het is mijn eerste haakprojectje. In 2010  verkondigde ik al op mijn blog dat ik ging leren haken en vier jaar later komt het er dan toch nog van...en inderdaad het is niet zo moeilijk als breien. Ik leerde afgelopen winter ook breien, dus na jaren uitstel ga ik mijn kleinkinderen dan toch kunnen leren breien en haken. Nu kan ik zelf eens aan zo'n deken beginnen, misschien best starten met een babyexemplaar?
Hier en hier kan je een werkbeschrijving van de eiermuts vinden, al deed ik zomaar iets met losse en vaste en half vaste, alĂ© dat denk ik toch...patronen zijn niet mijn sterkste kant.

Een pomponneke maak je supersnel met een vork :

6 opmerkingen:

  1. Tof zeg! En die schattige Viktor vorig jaar: geweldig!!
    Vrolijk Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk Pasen! Wat een schattig mini-mutsje-met-pomponneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n oma deken? Goe zot zeker??? Eerst als die vierkantjes en dan nog eens aan elkaar haken...
    Daar heb ik het geduld niet voor zenne! Ik zou een haak-je-mee dag organiseren... iedereen eentje en hoppa klaar !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bestelde ene kleine granny deken bij Happy in Red , en ben nu zelf een gestreepte aan het haken, die krijg ik wel af tegen de bevalling!

      Verwijderen