woensdag 26 juli 2017

Klepbankje

Ik kom er steeds weer toevallig op uit, op van die kleine meubeltjes  (bijzettafeltjes, krukjes, kastjes) waar iedereen voorbij loopt. Vaak omdat ze gewoon lelijk zijn. Ik zie dan vaak meteen in gedachten al hoe het gaat worden na de make-over. Zo zeggen mensen me vaak: 'ik kom nooit iets leuks tegen in de kringloop of op een rommelmarkt' en dan bedenk ik me 'ik ook niet, toch geen mooie dingen', maar de meest lelijke dingen kunnen wel iets leuk worden als je door de lelijkheid kijkt.

Zo ging het ook met die bankje, ik ging voor wat spelletjes naar de kringloopwinkel en daar stond toevallig ook dit bankje. Met een lelijke stof , precies uit een groezelig restaurant uit de jaren 90. Het bankje zelf zag er echter nog goed uit (volgens mij gemaakt door een grootvader) dus nam ik het mee naar de kassa. Het bleek niet te koop maar uit eerdere ervaring met deze kringloopwinkel is alles te koop als je eens lief lacht en een bod doet. Voor 5 euro mocht het dan toch mee...

Ik deed een oproepje op Instagram voor de stofkeuze en het werden de zebras van Soft Cactus. Die stof blijft mooi vind ik. Ik kocht het nog niet zo lang geleden, ook al is het een stofje van een tijdje terug. Het zou een jurk worden voor Stella maar voor een bankje zou het ook mooi uitkomen. 
Ik had 1 meter en dit bleek net genoeg voor het bankje te overtrekken en met het restje kon ik nog een klein kussentje maken. Met een elektrische nietmachine en een schroevendraaier om het bankje uit elkaar te draaien was het zo gefixt. 



De klep kan open om rommel in op te bergen. Leuk om in de gang te zetten als de kinderen hun schoenen willen aandoen en in de winter kunnen de sjaals en mutsen erin. Ik zag toevallig vorige week een leuk bankje op de site van Ikea maar dit is toch weer een goedkopere duurzame en leukere oplossing. Meestal gaat het zo bij mij, dan heb ik iets in mijn hoofd en kom ik het diezelfde week nog tegen. Meant to be.



12 opmerkingen:

  1. Zo'n knap resultaat, komt net uit één of andere fancy shop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH leuk!! En dat voor 5€?? Ongelooflijk!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het geweldig, het hele verhaal! Hoe het eigenlijk niet te koop was, maar je het toch kocht voor zo weinig geld, hoe je het opmaakte en hoe het nu gebruikt wordt, helemaal goed! Dat moet voldoening geven, zo'n gepimpt bankje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik zou het bankje zo 'adopteren' en in onze hal zetten.

    BeantwoordenVerwijderen