maandag 31 maart 2014

Eerste verjaardag: Milestone Card

We geraken wat achterop met die Milestone Cards,
Viktor werd vandaag al een jaar en dat vierden we dit weekend met een feestje voor familie en vrienden op zondag en vandaag een rustig dagje met ons drie. Hij ging vandaag voor de eerste keer op een schommel, wip en schuifaf, leuk is dat!
En ineens merk je dan dat de baby weg is, dat er een dreumes in de plaats komt met een eigen willetje, frustraties, angsten maar ook die ook vaak extra lief komt doen en heel veel knuffelt...
Begin maart zette hij af en toe wat pasjes alleen, nu zijn er soms acht of tien of meer, als we maar niet kijken en aanmoedigen, dat kan hij heel goed stappen...
Binnenkort kan hij ravotten in onze tuin, al moeten we die eerst eens grondig aanpakken.
 
 
  
  
   
 
en zo is Viktor 1 jaar oud en zijn de Milestone Cards al op! Er zullen allicht nog wel genoeg mijlpalen volgen...
de jarige met zijn kroontje (hier te koop)

Het gaat snel zo een jaar, zeker als je ziet hoe klein ze toch zijn in het begin. Hieronder wat prentjes van een jaar geleden, zo leuk die eerste dagen, weken na de bevalling..
 
  
 
 
 
  
 
Viktor, het was een plezant jaar met u!

Ik geef ondertussen een jaar borstvoeding en ben daar stiekem ook wel fier op, ik weet uit ervaring dat er niet zo velen dit ook doen, maar dat ik vaak wel anderen inspireer er ook mee te starten en het 'langer' vol te houden (al is er geen volhouden meer aan volgens mij, het kost geen extra moeite ofzo op deze leeftijd). Voor iedereen die meer info wil over 'langdurig voeden' kan op deze Facebookgroep aansluiten, je vindt er heel veel nuttige én correcte informatie.

16 opmerkingen:

  1. Enjoy your day Viktor. Niet te geloven dat hij al een jaar is.
    Ik geef borstvoeding steeds tot ongeveer acht maanden. Dan lijkt het genoeg voor mij geweest al komt het bij mij denk ik vooral door de voedingen 's nachts. Dat begint na acht maanden dan door te wegen.
    Je mag gerust trots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en slapen ze dan door als je stopt met borstvoeding? ligt dat doorslapen niet aan het kind zelf? hier slaapt hij nu sinds paar weken ook weer slecht, elke dag om 4u wakker en precies echt wel honger, van koemelk krijt hij uitslag dus doe ik maar verder

      Verwijderen
    2. Hier wel ! Blijkbaar voldoet mijn melk dan niet meer om een nachtje door te slapen. Ik geef eerst 's avonds een flesje en meestal slapen ze al meteen langer dan. Het duurt maar een paar weken hier en dan slapen ze 's nachts door. Soms worden ze nog wel wakker dan 's nachts , maar niet meer van de honger. Mats is nu negentien maanden en slaapt nu al een hele tijd 's nachts goed door. Lies is drie en wordt wakker om te plassen. Ik vind dat zelf heel fijn wanneer ik weer eens een volle nacht kan slapen. Onze Thijs die werd nog vier keer wakker per nacht om te drinken (hij was een zwaar kindje die nooit genoeg leek te hebben). Maar ik vind twee keer per nacht na een maand of zeven-acht toch wel genoeg. Ik ben het eerlijk gezegd gewoon zat dan. De ochtendvoeding verdwijnt uiteindelijk ook vanzelf....er zit amper nog iets in op een gegeven moment en dan moest ik ook bijvoeden. Natuurlijk is het bij iedereen anders.

      Verwijderen
    3. sinds drie dagen slaapt hij hier nu ook door tot bijna zes uur smorgens, hij gaat rond 19u slapen maar ik geef nu rond 22u nog eten en dan rekt hij wel tot smorgens

      Verwijderen
  2. Proficiat met zijn eerste verjaardag! Wat een schoon ventje.
    En super dat je nog borstvoeding geeft, inderdaad geen moeite meer en zo lekker & gezond & gezellig voor Viktor!
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera voor Viktor!
    En deze keer gaan we hier ook voor een jaar borstvoeding! Vorige keer gestrand op 9 maanden... Ook al mooi maar ik vond het wel spijtig. Ik kon niet genoeg kolven op het werk om de productie hoog genoeg te houden voor 's avonds. Nu zitten we weeral op 5,5 maanden! En tot hier toe ook nog exclusief. Ik heb er in ieder geval een roeping tot borstvoedingsconsulente door gekregen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat inderdaad zoo snel, hier is die kleine meid ondertussen al 2,5 jaar en moet na de paasvakantie naar school...Geniet er nog van!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh.. een jaar alweer! Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met de verjaardag van je zoontje. Ik heb bv gegeven tot hij 10 maand was. Ook wegens allergiën maar kon mijn dieet (geen melkprod., eiprod., tomaten, citrussen en noten) niet meer volhouden. Ik wou ook zo lang mogelijk geven. Heb spijt dat ik toch niet vol gehouden heb. Maar sinsdien slaapt hij wel super goed, en dat is dan mijn troost. Ik kan je alleen maar bewonderen! Ik mis nog steeds die bv momenten dus geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hieperdepiep Hoera! Nog van harte gefeliciteerd met de kleine grote Viktor! Wat is het toch een mooi kereltje :) Echt fijn dat het zo goed gaat met de voeding. Het kolven vind ik geen pretje (understatement) maar het is voor een goed doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met de eerste verjardag, is toch een mijlpaal en heel bijzonder moment. En ook hip hip hoera voor de BV! Mag wel meer gezegd worden. Hier 19m de oudste gevoed en nu al 17m bezig met de jongste.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe snel ging dat zeg, een jaar. Ik heb het jaar steeds gevolgd, vooral voor de voedings-en draagtips, bedankt daarvoor. (de link naar de facebookpagina werkt trouwens niet bij mij.)
    Doorslapen heeft volgens mij niets met de borstvoeding te maken denk ik. Oona is nu 11 weken en krijgt 's avonds tussen 8 en 9 haar laatste voeding. Dan slaapt ze door tot 5 of 6 uur 's morgens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe snel ging dat zeg, een jaar! Ik heb het ganse jaar gevolgd vooral voor de borstvoeding en draagtips, waarvoor bedankt! (de facebooksite linkt niet door trouwens).
    Borstvoeding en doorslapen kan best hoor. Oona is nu 11 weken en slaapt al door van haar 5 à 6 weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zot allemaal hoe snel zo'n baby'tje groeit in een jaar hè! Victor ziet er echt heel schattig uit in zijn salopetje... :-) Ik had zelf eerst mijn twijfels over kolven op het werk wegens teveel gedoe dacht ik, maar nu het dichterbij komt wil ik de borstvoeding écht nog niet stoppen. Het is gewoon te gezond en te leuk, dus waarom zou ik al stoppen... Ik blijf dus borstvoeding geven en ga kolven op het werk en zelfs al kost dat wat extra moeite, voor Emil doe ik dat graag en zonder klagen. We zien wel hoe lang de borstvoeding nog gaat duren, ik geef mezelf geen limiet. Laat de natuur zijn gang maar gaan... Gelukkige verjaardag Victor!

    BeantwoordenVerwijderen