donderdag 23 april 2015

Nieuwe overlockmachine en paddestoelen

 Ik kreeg een overlockmachine cadeau van mijn mama, het werd deze Husqvarna Huskylock s15. 
Ik ben tevreden van de machine, het inrijgen is goed te doen als iemand het een keer voordoet en voor de rest doet de machine wat die moet doen. Ik kreeg een uurtje uitleg bij de machine, maar ook zonder die uitleg was het een eenvoudig te bedienen (met het boekje dat erbij zit). Ik zie dit merk niet zo vaak voorbij komen op blogs, maar ik heb wel het gevoel dat het een goede kwaliteit is voor de prijs.  Zweeds hé, dat klinkt toch 'degelijk'.
Nu kunnen we veel sneller broekjes, T-shirts en truien maken en andere dingen mooier afwerken. Zoef, zoef... en klaar. Voor de jumpsuit heb je zelfs geen gewone naaimachine nodig, leerde ik van haar. Ik maakte eerder al wat babycadeautjes voor de baby's die onlangs geboren werden en wat broekjes voor Stella en Viktor.
my new friend 
Gisteren maakte ik nog een paddestoelenkleedje en jumpsuit voor Stella met wat stofjes van de markt. Ik gebruikte geen boordstof deze keer maar effen rode tricot voor de boordjes, is goedkoper en lukt even goed. De benen van de jumpsuit verlengde ik een beetje want ze heeft nogal lange benen in vergelijking met de rest. Paddestoelen, daar komt alleen een mini mensje mee weg.
  
patroon is van Minikrea
 
jumpsuit patroon is van Kiind
We zijn zo blij dat het lente is...na die lange donkere vermoeiende maanden.
een zonneklopper zoals de mama
 
waterrat

10 opmerkingen:

  1. Wat geweldig zeg, dat paddenstoelenpak! Ga dat patroon ook eens uit proberen. Dank voor de tip. Hier ook veel zwangere vriendinnen. Kan ik dus naar hartelust babypakjes voor naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk speelgoed kreeg je! Ik merk helaas toch dat overlockstiksel alleen niet genoeg is en moet over belangrijke naden toch met de naaimachine nog eens gaan... maar het helpt wel goed voor boordjes aan te zetten enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Ik naai tricot alleen nog met de overlock en heb nog nooit ondervonden dat dat niet voldoend zou zijn. Of misschien heb ik gewoon heel rustige kinderen :-)
      Mooie dingen heb je gemaakt, Tine!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. hier ook niet maar bij heel glad garen kan het wel loskomen

      Verwijderen
  3. Mijn naaimachien is een Husqvarna en hoewel het misschien een minder gekend merk is, ben ik er heel tevreden mee! Veel opties, stevige motor, kan alles aan. Is enkel misschien niet de stilste onder de naaimachines, maar ja, een Viking hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, ik kwam deze overlock daarnet toevallig tegen bij de promoties van een naaiwinkel hier in de buurt. Verleidelijk, zeker nu ik hier lees hoe makkelijk hij is!! Tot nu toe werkte ik wel nog bijna niet met tricot (draag zelf weinig tricot kleedjes of rokjes en hebben nog geen kindjes), maar misschien doe ik dat wel vaker met dit machien in huis... Gebruikte je hem ook al om gewone naadjes in katoen af te werken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja sinds ik de overlock heb werk ik de katoenen naden er ook mee af, daarvoor dient die uiteindeliijk. Handige machine!

      Verwijderen
  5. Ik kocht net dezelfde overlock online dus zonder bijhorende lessen. Ik sukkel al de hele tijd met de juiste instelling voor de draadspanning. Ik vraag mij zelfs af of het probleem te wijten is aan de instellingen of aan de machine zelf. Zou ik mogen vragen op welke waarden uw overlock staat ingesteld? En ziet het stiksel er dan aan beide zijden even netjes uit (zoals staat afgebeeld in de handleiding)?

    BeantwoordenVerwijderen