maandag 1 februari 2010

Leuven

Omdat ik (door mijn werk) half in Leuven en half in Hasselt woon, heb ik natuurlijk ook in Leuven een klein naaihoekje. Zoals je ziet op de foto, gezellig langs de 'open' haard, een klein buro'tje met wat naaispullen.
Ik deel dit huis met 9 (!) andere bewoners. Het is wel een groot huis (eigenlijk 2 huizen langs elkaar) en zo delen we de (hoge) huurkosten in Kessel-lo. Ik vond dit huis 2 jaar geleden via www.samenhuizen.be, de ideale oplossing voor goedkoop wonen, al moet je natuurlijk wel kunnen samenleven met anderen :)
We hebben een gemeenschappelijke living, keuken en tuin (met kippen) en voor de rest aparte kamers. We hadden eerst een pooltafel in onze grote living (foto), maar die is ondertussen vervangen door een pingpongtafel, dit lijkt misschien een beetje raar maar is wel leuk voor na het werk. Ik vind die tafel vooral handig voor grote stukken stof op te knippen of om was op te plooien. Op de foto zie je ook ons 'bord' waar er berichtjes worden geschreven naar elkaar, aangezien iedereen wel een druk sociaal en werkend leven heeft. Het zijn de laatste maanden in dit huis, voor mij, omdat ik normaal in het voorjaar terug in Limburg ga wonen en werken.













6 opmerkingen:

  1. Oh fijn tine, dat ik het nu ook eens zie waar je altijd bezig bent. Doe het maar wat meer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg gezellig uit je eigen naai-hoekje, ben benieuwd wat voor mooie dingen daar nog door jou gemaakt gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, da's wel een geweldig plekje dat je daar gevonden hebt. En 't huis ziet er mooi en proper en gemoderniseerd enzo uit... niet gemakkelijk te vinden in Kessel-Lo! Maar ik kan me wel voorstellen dat de huurprijs de pan uit swingt, Leuven is DUUR! Daarmee dat ik er ben weggetrokken :-)

    Nu hopen dat Manlief die pool- en pingpongtafelfoto's nooit te zien krijgt, want hij zeurt daar ook al een tijdje voor, maar daarvoor zouden we onze echte tafel moeten wegdoen... a bridge too far voor mij, hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad zo een tafel gaat erover he, maar in dit huis moet dat kunnen, de huur is echt schandalig ja, denk 2500 euro per maand hhaha, gelukkig wonen er 10 mensen in...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke foto van de drukte bij jullie aan tafel :)
    Binnenkort kom ik een keer langs, eind deze maand geeft annelore denk een feestje voor haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen