zaterdag 7 augustus 2010

Rommelmarkt Banneux

Vandaag is het rommelmarkt in de Banneuxwijk van Hasselt, de grootste rommelmarkt die ik ken. Je kan er écht alles vinden, maar ik heb altijd een doel op voorhand, anders weet ik niet waar ik moet kijken en ik zoek graag 'gericht'. Meestal zoek ik naar knopen, stof, naaimateriaal, sjakoskes, muziekinstrumenten enz.. maar die had ik al genoeg dus vandaag zocht ik naar fototoestellekes( nadat ik er eerder in Frankrijk een deel niet had gekocht en er nadien spijt van kreeg)en ik zag er eht hooopen maar kocht 6 stuks.
De prijzen varieerden tussen 8 en 25 euro maar ik ben de koning der afdingen (geleerd in marokko) en betaalde tussen 1 en 5 euro per stuk :)
Verder nog een grote witte handgehaakte bedsprei gekocht, helemaal mijn stijl voor 3euro en vintage 'verpleegsterknopen', haarspeldjes op een kaartje, brochkes en 2 mondharmonicas(waarvan ik de rode gratis kreeg). Leuke dag dus!

Als iemand me meer info kan geven over de fototoestellekesis zou dat zeer welkom zijn want ik ben een leek erin , er waren 2 'duurdere' exemplaren bij die zeker nog zouden werken, van de rest heb ik er geen idee van... ze zien der gewoon schoon uit.






















De brochkes stak ik op een nieuw kaartje.



8 opmerkingen:

  1. Wat een vondsten!
    Doet me denken aan een tante van mijn moeder, die spaart oude foto camera's.. Sommigen zijn echt al heel oud!
    Al die fototoestellen heeft ze uitgestald in een mooie grote vitrine kast, ziet heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aankopen zeg. Echt gaaf als je goed kunt afdingen, ik heb daar echt helemaal geen talent voor.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie koopjes! De fototoestellen zijn prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die brochkes... dat is puur jeudgsentiment. Toen ik klein was, kreeg ik dat altijd van mijn papa. Echt zoals jij nu hebt gekocht: eenkarton vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaaaaaaaaaaaaai, dat maakt me wel een beetje jaloers, die fototoestellen!
    Dat is hier nooit te vinden, helaas.
    Ik kan je wel niet helpen met uitleg, maar je vindt wel uit hoe het marcheert (of niet ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige buit, ik ben helemaal weg van... de hertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke spulletjes! Ik ben vandaag naar de rommelmarkt in Wilrijk geweest. Ook enkele leuke dingen gevonden. Daar zag ik ook een paar oude fototoestellen... Wie interesse heeft naar mijn rommelmarkt vondsten, kom ook maar eens kijken op mijn spliksplinternieuwe blog.
    http://juffertje.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh! Dat hertenbrocheke! =)
    Rommelmarkten zijn zo leuk hé, snuffelen tussen de spulletjes en dan dat geweldige gevoel als je iets leuks vind =) Me like!

    BeantwoordenVerwijderen